Pilotlar ve Yer Ekibi
3 posters
Pilotlar ve Yer Ekibi
Pilotlar her uçuştan sonra, uçuş sırasında karşılaştıkları ve tamir edilmesi
ya da ayarlanması gereken sorunları tamir bakım personeline bildirmek için
bir form doldurur. Pilotların doldurduğu bu formları daha sonra tamir
bakımcılar okur ve sorunları giderir. Sonra da formun alt kısmına
gerçekleştirilen düzeltici faaliyeti yazarlar ve pilotlar bir sonraki
uçuştan önce bu formları ve tamircilerin notlarını okur. Yer personelinin ve
tamir bakım personelinin espri anlayışı olmadığını söylememek gerekir.
Aşağıda QUANTAS pilotlarının gerçek arıza ve şikayet bildirimleri ve tamir
bakım mühendislerinin tamir sonrası cevapları yer almaktadır. Bu arada,
Quantas havayolları kurulduğu günden bugüne dek hiç kaza geçirmemiş tek
büyük havayolu şirketidir.
P = Pilotun arıza bildirimi.
S = Tamir bakımcının tamir sonrası notu.
P: Sol iç tekerleğin kısmen değiştirilmesinde fayda var.
S: Sol iç tekerlek kısmen değiştirildi.
P: Test uçuşu OK, fakat otomatik iniş biraz sert.
S: Bu uçakta otomatik iniş sistemi yok.
P: Kokpitte bir şey gevşemiş.
S: Kokpitte bir şey sıkıştırıldı.
P: Ön camda ölü böcek var.
S: Canlı böcek sipariş edildi.
P: Otomatik pilotu sabit yükseklikte uçuşa ayarlayınca dakikada 100 metre
alçalıyor.
S: Böyle bir problem gözlenmedi. (uçak yerdeyken test edilmiş)
P: Sağ tekerlek hidroliğinde yağ kaçağı olduğunu gösteren bir yağ
birikintisi var.
S: Yağ birikintisi temizlendi.
P: DME´´nin volümü inanılmayacak kadar yüksek.
S: DME´´nin volümü inanılabilir seviyeye ayarlandı.
P: Gaz manivelası kilitleri kapatılınca manivela yerinden oynamıyor.
S: Kilitler zaten o işe yarar.
P: IFF çalışmıyor.
S: IFF, OFF konumundayken asla çalışmaz.
P: Sanırım camda çatlak var.
S: Sanırım haklısın.
P: 3 numaralı motor kayıp.
S: Biraz araştırınca motorun sağ kanatta takılı olduğu anlaşıldı.
P: Lövyeyi ileri itince uçak saçmalıyor.
S: Kendine çeki düzen vermesi, doğru dürüst uçması ve ciddi olması için
uçağa ihtar verildi.
P: Radardan mırıltılar geliyor.
S: Radar havlaması için yeniden programlandı.
P: Kokpitte fare var.
S: Kedi install edildi.
ya da ayarlanması gereken sorunları tamir bakım personeline bildirmek için
bir form doldurur. Pilotların doldurduğu bu formları daha sonra tamir
bakımcılar okur ve sorunları giderir. Sonra da formun alt kısmına
gerçekleştirilen düzeltici faaliyeti yazarlar ve pilotlar bir sonraki
uçuştan önce bu formları ve tamircilerin notlarını okur. Yer personelinin ve
tamir bakım personelinin espri anlayışı olmadığını söylememek gerekir.
Aşağıda QUANTAS pilotlarının gerçek arıza ve şikayet bildirimleri ve tamir
bakım mühendislerinin tamir sonrası cevapları yer almaktadır. Bu arada,
Quantas havayolları kurulduğu günden bugüne dek hiç kaza geçirmemiş tek
büyük havayolu şirketidir.
P = Pilotun arıza bildirimi.
S = Tamir bakımcının tamir sonrası notu.
P: Sol iç tekerleğin kısmen değiştirilmesinde fayda var.
S: Sol iç tekerlek kısmen değiştirildi.
P: Test uçuşu OK, fakat otomatik iniş biraz sert.
S: Bu uçakta otomatik iniş sistemi yok.
P: Kokpitte bir şey gevşemiş.
S: Kokpitte bir şey sıkıştırıldı.
P: Ön camda ölü böcek var.
S: Canlı böcek sipariş edildi.
P: Otomatik pilotu sabit yükseklikte uçuşa ayarlayınca dakikada 100 metre
alçalıyor.
S: Böyle bir problem gözlenmedi. (uçak yerdeyken test edilmiş)
P: Sağ tekerlek hidroliğinde yağ kaçağı olduğunu gösteren bir yağ
birikintisi var.
S: Yağ birikintisi temizlendi.
P: DME´´nin volümü inanılmayacak kadar yüksek.
S: DME´´nin volümü inanılabilir seviyeye ayarlandı.
P: Gaz manivelası kilitleri kapatılınca manivela yerinden oynamıyor.
S: Kilitler zaten o işe yarar.
P: IFF çalışmıyor.
S: IFF, OFF konumundayken asla çalışmaz.
P: Sanırım camda çatlak var.
S: Sanırım haklısın.
P: 3 numaralı motor kayıp.
S: Biraz araştırınca motorun sağ kanatta takılı olduğu anlaşıldı.
P: Lövyeyi ileri itince uçak saçmalıyor.
S: Kendine çeki düzen vermesi, doğru dürüst uçması ve ciddi olması için
uçağa ihtar verildi.
P: Radardan mırıltılar geliyor.
S: Radar havlaması için yeniden programlandı.
P: Kokpitte fare var.
S: Kedi install edildi.
Faust- Yararlılık Puanı : 153
Mesaj Sayısı : 208
Yaş : 34
Nerden : Tokat-Ankara
Geri: Pilotlar ve Yer Ekibi
hepsi komediiiii
[MetaL.countess]- Moderatör
- Yararlılık Puanı : -105
Mesaj Sayısı : 5604
Yaş : 30
Nerden : İstanbul
Geri: Pilotlar ve Yer Ekibi
P: Kokpitte bir şey gevşemiş.
S: Kokpitte bir şey sıkıştırıldı.
P: DME´´nin volümü inanılmayacak kadar yüksek.
S: DME´´nin volümü inanılabilir seviyeye ayarlandı.
bu ikisine koptum yawwww ..
S: Kokpitte bir şey sıkıştırıldı.
P: DME´´nin volümü inanılmayacak kadar yüksek.
S: DME´´nin volümü inanılabilir seviyeye ayarlandı.
bu ikisine koptum yawwww ..
straw-hat- Moderatör
- Yararlılık Puanı : 415
Mesaj Sayısı : 1322
Yaş : 33
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz